Dla Agencji i pośredników nieruchomości - Eksport ogłoszeń - FAQ
Podstawowe kwestie
Dla kogo przewidziane jest konto dla agencji?
Konto takie jest przewidziane dla agencji oraz biur nieruchomości.
Jak założyć konto dla agencji i rozpocząć współpracę?
Konto dla agencji/pośrednika nieruchomości można założyć bezpłatnie poprzez wypełnienie formularza klikając w ten link.
Przy wypełnianiu formularza należy wybrać rodzaj używanego przez Państwa programu CRM. Po utworzeniu konta system wygeneruje dane dane do eksportu (login oraz hasło) automatycznie.
Aktywacja usługi i przekazanie danych dostępowych następują niezwłocznie. Wysłane są one w sposób automatyczny na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-email.
Na jaki okres zawiązywana jest współpraca?
Po rejestracji, zawarta zostaje umowa na czas nieokreślony, z możliwością wypowiedzenia umowy w dowolnym momencie.
Wystawienie ogłoszenia
Czym jest “wystawienie”?
Wystawieniem określamy wystawienie jednego, unikalnego ogłoszenia, a także jego przedłużenie w następnym cyklu rozliczeniowym, jeżeli ogłoszenie nie zostanie usunięte.
Ogłoszenia przedłużają się automatycznie do momentu otrzymania dyspozycji o usunięciu z programu CRM.
Edycja ogłoszenia (np. zmiana ceny, tytułu, opisu) nie powoduje naliczenia wystawienia.
Ważne: Liczba wystawień w danym cyklu rozliczeniowym nie zawsze będzie równa liczbie aktywnych ogłoszeń. Usunięcie ogłoszenia po jego dodaniu nie spowoduje zmniejszenia wystawień w aktualnym cyklu rozliczeniowym.
Przykład:
Agent A rejestruje swoją agencję na portalu 1 stycznia. Następnie, tego samego dnia wystawia 60 ofert, a po 3 tygodniach usuwa 10 z nich. Liczba wystawień w okresie rozliczeniowym dla stycznia wynosi w takim wypadku 60, i za taki przedział zostanie naliczona opłata.
50 aktywnych ofert agenta przedłuża się automatycznie w Lutym. Agent dodaje 30 ofert, i usuwa wszystkie ogłoszenia(czyli 80). Liczba wystawień wyniesie wtedy 80.
Czym jest ‘unikalne ogłoszenie’?
Jest to ogłoszenie z przypisanym niepowtarzalnym identyfikatorem (zwyczajowo nazywanym numerem oferty), które jednoznacznie je identyfikuje. Takie identyfikatory są generowane przez programy CRM i na ich podstawie oferty są rozróżniane. Przykładowe identyfikatory: 2353211, Esti922746, 3213/75236/OMS.
Czy zmiany w obrębie już wystawionego ogłoszenia powodują naliczenie wystawienia?
Nie.
Jak obliczana jest liczba wystawień w danym cyklu rozliczeniowym?
Na liczbę wystawień w danym cyklu rozliczeniowym składają się dwa następujące czynniki:
- Wystawienia z poprzedniego cyklu rozliczeniowego, dla których nie otrzymaliśmy dyspozycji usunięcia z programu CRM.
- Wystawienia nowych ofert w danym cyklu rozliczeniowym.
Opłaty
Jak wygląda naliczanie opłat? Czy można wyeksportować swoje ogłoszenia za darmo?
Darmowy limit to 50 wystawień w danym cyklu rozliczeniowym. Gdy limit zostanie przekroczony, pod koniec cyklu zostanie naliczona opłata zgodna z cennikiem, dostępnym pod tym linkiem.
Skąd mogę wiedzieć, ile aktualnie będę musiała/a zapłacić?
W celu zapoznania się z aktualną liczbą unikalnych wystawień, po zalogowaniu się na konto do którego przypisany jest eksport, wystarczy przejść do zakładki “Eksport - Cykle rozliczeniowe” po lewej stronie ekranu (na zdjęciu poniżej oznaczone czerwonym kwadratem), a następnie zapoznać się z informacjami zawartymi w tym module.
Zakładka z aktualnym cyklem rozliczeniowym rozwinie się automatycznie (zaznaczone kolorem zielonym). Znajdują się tam informacje o czasie trwania cyklu oraz licznik wystawień. Szczegółową listę wystawień można pobrać do pliku XLSX (Excel) klikając na ikonkę programu Excel, zaznaczoną na zdjęciu kolorem jasnoniebieskim.
W celu określenia, jaką kwotę będziesz musiał zapłacić, odnieś aktualną liczbę wystawień do naszego cennika dostępnego pod tym linkiem.
Czy mogę ustawić limit wystawień eksportu na portalu bank-nieruchomosci.pl?
Ze względu na specyfikę eksportów, nie mamy możliwości ograniczenia z naszej strony liczby wystawień na portal. W związku z tym każda współpracująca agencja lub pośrednik nieruchomości zobowiązany jest do samodzielnego monitorowania liczby wystawień. Monitorować liczbę wystawień można przechodząc do zakładki eksport, po zalogowaniu się na swoje konto w serwisie bank-nieruchomosci.pl
Cykl rozliczeniowy
Czym jest cykl rozliczeniowy?
Jest to ustalany dla każdego partnera powtarzalny 30-dniowy okres, na podstawie którego dokonywane jest rozliczenie za świadczoną w tym okresie usługę eksportu.
Kiedy rozpoczyna się cykl rozliczeniowy?
Cykl rozliczeniowy rozpoczyna się w momencie aktywacji usługi - rejestracji konta przez formularz rejestracyjny dla agencji lub biur nieruchomości.
Kwestie związane z fakturą
W jaki sposób wystawiane są faktury? Kiedy są one wysyłane?
Faktury wystawiane są z dołu, na koniec cyklu rozliczeniowego. Fakturę prześlemy na adres e-mail podany w formularzu kontaktowym - oczywiście tylko w przypadku gdy przekroczony został limit darmowych 50 wystawień.
Jak zmienić dane do faktury?
W celu zmiany danych do faktury, prosimy o kontakt z nami pod adresem email - biuro@bank-nieruchomosci.pl.
Mam zastrzeżenia co do wystawionej faktury bądź raportu - chciałbym/chciałabym złożyć reklamację. Jak można to zrobić?
W przypadku zastrzeżeń co do wystawionej faktury, prosimy o kontakt z nami pod adresem email - biuro@bank-nieruchomosci.pl.
Kwestie techniczne
Jakie oprogramowania CRM obsługujecie?
Jesteśmy zintegrowani, i obsługujemy eksport z oprogramowań takich jak m.in:
ASARI CRM, Esti CRM, IMO, MediaRENT, Agencja5000, i inne.
Co zrobić, gdy podczas trwającej współpracy zmieniliśmy program CRM na inny?
Daj nam znać poprzez email na adres biuro@bank-nieruchomosci.pl
Usuniemy twoje dotychczasowe ogłoszenia, a także wygenerujemy nowy login oraz hasło do eksportu.
Przerwy techniczne i gwarancja usługi - czy mogą wystąpić?
Dokładamy wszelkich należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie naszych sług. Z uwagi jednak na złożoność oraz stopień skomplikowania usługi, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza naszą kontrolą, możliwe jest wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób dostępność usług. W takim przypadku podejmiemy wszelkie pozostające w naszych możliwościach działania mające na celu zapewnienie ograniczenie negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
Kwestie związane z ogłoszeniem
Jakie ogłoszenia można eksportować na portal Bank Nieruchomości?
Dozwolone jest eksportowanie wszystkich typów ogłoszeń nieruchomości zlokalizowanych na terytorium RP. Ogłoszenia z krajem innym niż Polska nie zostaną dodane na stronę.
Czy ogłoszenia wystawione manualnie na portalu bank nieruchomości są zaliczane do puli wystawień z eksportu?
Nie. Ogłoszenia wystawione przez interfejs na portalu są bezpłatne. Wystawienie nalicza się tylko i wyłącznie w momencie otrzymania dyspozycji dodania ogłoszenia przez funkcję eksportu.
Czy mogę dokonywać zmian w ogłoszeniach eksportowanych bezpośrednio na portalu?
Tak. Należy mieć jednak na uwadze że każda zmiana naniesiona w programie CRM nadpisze manualną zmianę na portalu.
Posiadam w swoim portfolio ogłoszenia z walutą inną niż polski złoty. Czy takie ogłoszenie zostanie wystawione na stronie?
Tak. Kwoty podane w walutach obcych zostaną przekonwertowane na ich ekwiwalent w złotówkach przy użyciu średniego kursu NBP obowiązującego w dniu otrzymania dyspozycji o wystawieniu/aktualizacji ogłoszenia, i zaokrąglone do cyfry jedności.
Posiadam w swoim portfolio ogłoszenia z lokalizacją znajdująca się poza granicami Polski. Czy takie ogłoszenie zostanie wystawione na stronie?
Nie. Przy otrzymaniu dyspozycji wystawienia takiego ogłoszenia zostanie ono pominięte - nie będzie wystawione na stronie i zaliczane na poczet liczby wystawień w danym cyklu rozliczeniowym.
Co się dzieje, gdy osoba zainteresowana ogłoszeniem prześle wiadomość przez formularz kontaktowy?
W takim przypadku, na adres e-mail przypisany do ogłoszenia zostanie przesłana wiadomość wysłana przez użytkownika. Dodatkowo, na numer telefonu który jest przypisany do konta zostanie także przesłana wiadomość informująca o tym. Sposób powiadomienia o nowej wiadomości, możecie Państwo wybrać w panelu użytkownika przechodząc do zakładki “Powiadomienia”.
Kontakt
Jak mogę się skontaktować?
W sprawach związanych z realizacją postanowień naszej współpracy, zgłaszania reklamacji, wystawiania faktur VAT, prowadzenia rozliczeń oraz do rozstrzygania ewentualnych spraw spornych skontaktuj się z nami pod adresem e-mail biuro@bank-nieruchomosci.pl
Rezygnacja ze współpracy
Wypowiedzenie umowy
Strony mogą wypowiedzieć umowę bez podania przyczyny z zachowaniem 1-miesięcznego terminu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec rozpoczętego okresu rozliczeniowego.
Jak zrezygnować z współpracy?
W przypadku chęci rezygnacji ze współpracy, prosimy o kontakt z nami pod adresem email - biuro@bank-nieruchomosci.pl.